Yönetici Olarak Dijital Çağın Çocuklarını Nasıl Etkilersiniz?

Optimizasyona karşı inovasyona, sürekliliğe karşı değişime ağırlık vererek geleneksel mecralara meydan okuyan ve yeni yönetim kuşaklarının oluşmasını sağlayan sosyal medya kısıtlamalar veya düzenlemelerle etkisini kaybedebilir mi?

Sosyal Medya Etrafımızı Saran Hava Gibi Bir Hal Aldı

İş ve sosyal hayata getirdiği yenilikler, yeni iş modellerinin gelişmesi için sağladığı altyapı, hiyerarşideki yön değişimleri gibi benzersiz ve güçlü yönleriyle sosyal medya etrafımızı saran hava gibi bir hal aldı. Tüm kuşakların günlük yaşamına bir şekilde girmeyi başaran bu mecralar dijital çağın çocukları için hayatın vazgeçilmez bir parçası; öğrenme, oynama, paylaşma, ilişki ve bağlantı kurma aracı.

Gelişen Online Deneyim Yöneticileri de Etkiliyor

Gücünü ve etkisini inovasyonlarla besleyen ve dijital çocukların hayatlarının işletim merkezi haline gelen sosyal medya yöneticiler için kritik değerde, ilerleyen yıllarda bu değer daha net anlaşılacak.  Otoriteye ve geleneksel yapıda çalışan, yönetici olan CEO’lar otorite tanımayan ve sürekli ‘‘NEDEN?’’ diye soran çalışanları istihdam etmek ve yönlendirmek zorunda kalacak. CEO’ların süreci başarılı şekilde yönetebilmeleri için sosyal medyanın gelecekteki çalışanları için neden vazgeçilmez olduğunu anlamaları gerekiyor. Bu nedenle sizin için bir kısa liste hazırladım. Bu listedekilerin değerini kabullenmeniz yarının çalışanları için şirketinizi tercih nedeni haline getirecektir.

Sosyal Medyada Fikirleri Öldüremezsiniz

Online dünyada hoşunuza gitsin ya da gitmesin tüm fikirlerin desteklenme şansı vardır. Bastırmaya çalıştığınız bir konunun konuşulmasını engellemezsiniz. Sosyal medya belli bir grubun söz hakkı olduğu bir alan değildir. Eşitlik sunar.

Sosyal Medyada Statü Değil Katkı Değerlidir

Sosyal medyada bir video paylaşırken kimse sinema bilginizi sorgulamaz ya da yazdığınız blog için akademik yeterliliklerinizi bilmek istemez. Önemli olan mecraya değer katabilecek bir şeyler yapabilmenizdir. Öz geçmişiniz değil katkınız dikkate değerdir.

Sosyal Medyada Verilmiş Görevler Yoktur, Seçimler Vardır

Sosyal medyada kimse direktifler vermez, insanlar istedikleri konu üzerinde çalışabilir. Kendi projelerini oluşturabilir. Emirler yerini tercihlere bırakır.

Sosyal Medyada Ödüller Para ile Sınırlı Değildir

Geleneksel yöneticiler ödüllendirmelerini para üzerine kurarken yeni nesil çok daha fazlasının peşindedir. Sosyal medya başarma, ait olma, takdir edilme, katkı sunma gibi içsel ödüllendirmeleri verir. Paradan çok daha fazlasını isteyenlere yeni keşifler sunar.

Sosyal medya üzerinden verdiğimiz örneklerin ne anlama geldiğini özetleyecek olursak;

Fikirleri öldürmeyin, özgürlük alanları yaratın, dayatmalarda bulunmayın, katkıları onure edin, hiyerarşileri unutun, paranın ötesinde ödüllendirmeler yapın.

Yeni nesil yetenekleri istihdam ederken kurumsal iletişiminizde nelere odaklanmanız gerektiği konusunda desteğe ihtiyaç duyuyorsanız profesyonel yardım alın.

Dwt Mandalina / Nurettin YAY / Ajans Başkanı

Leave a Reply