Yeni Normal Döneminde Tüketicileri Anlamak

Pandemi Market Alışveriş, Alışkanlıklarını Nasıl Etkiledi, Tüketiciler Online Alışveriş Yapmaya Alıştı mı? 

Koronavirüs sınırlamaları ve hijyen kaygısı alışveriş alışkanlıklarına da yansıdı. Tüketiciler markete gitmek yerine online alışveriş yöntemlerine yönelmeye başladı, bazı uygulamaları ilk kez kullandı ve nakit para yerine kartları tercih etti. Temassız teslimat ve temassız ödeme markaların anahtar kelimeleri haline geldi. 

‘‘Online alışveriş pandemi döneminde nasıl şekillendi?’’ sorusunun yanıtını bu yazıda vermeye çalışacağız.

BKM’nin açıklamasına göre Mart ayında 2.5 milyon kart ilk kez temassız ödeme ile tanıştı ve 3 milyon kart ilk kez internetten alışveriş yaptı.

Online alışveriş yapan kullanıcılar, yoğunluklu olarak teknoloji ile iç içe yer alan bir kuşakta olsalar da komşuları veya akrabaları aracılığı ile alışveriş yapanlar, alışveriş sepetlerine dahil olan kullanıcılar da oldu.

Komşuları ile ortak alışveriş yapan kullanıcılar, minimum tutarda harcarken teslimat ücreti ve kampanyalardan yararlanmakta sorun yaşamadan online alışverişlerini tamamlayabildi. 

Online alışverişlerde ürün kaygısının ise meyve ve sebzelerin tazeliği konusuna odaklandığını görüyoruz. Tüketiciler alışverişlerini planlayarak bu kaygıyı yönetmeyi başarabilse de meyve ve sebzesini seçmeye alışkın olan orta-üst yaş grubu için bariyer haline geliyor. Orta-üst yaş grubu için bir diğer bariyeriyse alışveriş alışkanlıkları oluşturuyor; alışveriş için 3-5 market gezerek, farklı ürün gruplarını alan tüketiciler tek bir sanal marketten alışveriş yapmak konusunda mutsuz hissediyor.

Çocuklarından destek alabilen orta-üst yaş grubundaki tüketicilerse bu konudaki sorumluluğu çocuklarına veriyor, online alışverişleri onların yapmalarını veya sebzelerini seçmelerini bekliyor. Ancak genel olarak orta-üst yaş grubunun ‘‘Yiyeceklerimi kim seçecek?’’ ve ‘‘ Ürünleri beğenmezsem, yanlış sipariş gelirse ne olacak?’’ gibi soruları, kaygıları bulunuyor. 

Kısıtlamalar Yeni Alışveriş Taktiklerinin Gelişmesini Sağladı

Online alışverişler tüketiciye yeni alışkanlıklar da kazandırdı, alışveriş öncesi ihtiyaç listesi hazırlamaya alışkın olmayan tüketiciler de alışverişlerini planlamak zorunda kaldığı için listeler hazırlamaya başladı.

Bu değişimlerden tüketicilerin kısıtlamalar konusunda taktiksel planlar geliştirdiklerini söylemek mümkün hale geliyor.

Pandemi süreci boyunca tüketicideki değişimleri ve beklentileri iyi değerlendiren e-ticaret şirketleriyse süreçte kazanan tarafta yer aldı. Teslimat seçeneklerinden siber güvenliğe kadar pek çok farklı konuda çalışan ve alışverişçilerin beklentilerine karşılayan e-ticaret siteleri oldukça yoğun bir tempoda operasyonlarını yürüttü. Televizyon reklamlarına ağırlık veren alışveriş siteleri bilinirliklerini ve kullanıcı sayılarını artırmayı hedefledi. Buna paralel olarak hedef pazarlarını genişletmek için hizmet gamlarını geliştirdiler. 

Değişen alışveriş trendlerinde, dijitalleşemeyen fiziksel mağazalar zarar gördü ve hızlı adımlarla dijitalleşmeye tüketicileri online dünyada yakalamaya çalıştı. Dijitalleşme adımlarını tamamlayan ve sanal marketlerini kuran zincirler ise yoğunluğa yanıt vermek için istihdam yarattı, canlı destek sistemlerini geliştirdi.

Mağazanızın ve markanızın dijitalleşme adımlarında rehberliğe ihtiyacı varsa bize ulaşabilirsiniz.

Dwt Mandalina / Ayşegül Baysal / Dijital Stratejist

Yorum Bırakın