DWT Mandalina Reklam Ajansı - Ankara    

SOSYAL PROJE

TEHLİKEYİ BİL

Ulaştırma ve Alt Yapı Bakanlığı’nın çatısı altında, Tehlikeli Malların Karayolu ile Uluslararası Taşımacılığına İlişkin Avrupa Anlaşması’na taraf olmamızın 10. yılı kapsamında hem halkı hem de işin profesyonellerini tehlikeli madde ve tehlikeli madde taşımacılığı konusunda bilinçlendirmek adına benzeri olmayan bir sosyal sorumluluk projesi başlattık.

İlk adımda ülkemizde ve dünyamızda gerçekleşen endüstriyel kazaların nedenlerini aradık, geleceği değiştirmek için geçmişi araştırdık. Strateji ve yazar ekibimizin titiz çalışmalarının sonucunda bir durum tespiti yaptık. Sorunu; insanların tehlikeli madde ve taşımacılığı konusundaki bilgisizliği olarak belirleyerek çözüm üretmeye başladık. 

Bu kapsamda projenin hedefini ve vermek istediği mesajı net bir şekilde anlatan “Tehlikeyi Bil, Güvenli Yaşa” söylemini kampanyamızın sloganı olarak belirledik, uyarı levhalarından ilham alarak projenin logo çalışmasını yarattık. 

Kurumsal kimlik çalışmalarının ardından hedef kitlemizin dikkatini ve ilgisini çekebilmek için bir kamu spotu senaryosu hazırladık. Senaryonun esas kahramanını; tehlikeli maddeyi temsil eden, karizmatik, soğuk görünümlü ama duygusal bir karakter olarak belirledik. “Ben, tehlikeli maddeyim. İnsanlığın, doğanın, hayatların güvende olmasını sizden çok ben isterim, onun için beni çok iyi dinleyin.” diyen tehlikeli maddenin insanlarla iletişim kurmasını sağladık. Bu zamana kadar hayata ve hayatlara pek çok zarar veren endüstriyel, kimyasal, teknolojik kazaların en büyük nedeninin aslında bilgisizlik olduğunu anlatan tehlikeli maddeyi sosyal medyaya da taşıdık. Sosyal medya platformlarını eğitici ve her kesimin yeni bilgiyi öğrenebileceği bir mecraya dönüştürerek sayısız insanı bilinçlendirdik.

Geleceğimizi tehdit eden bu soruna karşı toplumda oluşturduğumuz farkındalığı artırmak için projenin çalışmalarını yaratıcı ekibimizle sürdürmeye devam ediyoruz.