MARKALAMA - İLETİŞİM

MATİLLA

Bugün Türkiye’nin en güvenilir lider ayakkabı perakendecisi olan, 3000’den fazla kişiye istihdam sağlayan, yılda 1 milyon ayakkabı satışına imza atan Matilla; 2014 yılında bizimle iş birliği yaparak büyüyen ailemizin güçlü bir parçası oldu.

Peki, bugün attığı her adımla ses getiren bir markayı nasıl yarattık? İlk adımda tüketici algısını tasarımın gücü ve kapasitesiyle yönlendiren yaratıcı ekibimizle kişide enerjik, sıcaklık ve güven hissi uyandıran bir marka imajı yaratmak için Matilla’nın logo ve kurumsal kimlik ögelerini sıfırdan tasarladık. 

Sonrasında strateji ekibimizin pazar araştırmalarını, saha deneyimlerini ve analizlerini odağımıza alarak markamızın seslendiği kitle ile etkili diyalog kurmasını sağlayan ve stratejik amaçlarına uyum gösteren bir pazarlama dili yarattık. Hazırladığımız iletişim çalışmalarının hepsinde alıcıya sunduğumuz mesajları; çekici fiyatlar, çarpıcı kampanyalar üzerine kurgulayarak tüketicinin satın alma davranışını hızlandıran işlere imza attık.

2018 yılında Matilla Ayakkabı için faydayı odağına alan, görsel diliyle fazlalıklarından arınan, az ve öz konuşan keyifli bir ilan çalışması tasarladık. Erken yaz indirimini ilan ettiğimiz bu yaratıcı çalışma ile Kırmızı Ödülleri’nde Basında En İyi Diğer Kategorisi’nde ödül aldık.

Sektör dinamiklerini ve tüketici beklentilerini daima göz önünde bulundurarak yer aldığımız her mecrada markamızın ticari hedeflerini gerçekleştirmesini sağladık. Kitlemizi kimi zaman eğlenceli bir filmin arasında kimi zaman ise online alışveriş anında yakalayarak markamızla etkin iletişim kurmasını sağladık. Tüm bunların yanı sıra Matilla için hazırladığımız “Ballı Gün” kampanyası ve diğer sosyal medya iletişim çalışmalarımızla ürün stoklarını tükettik, mağaza satışlarını yüzde yirmi oranında artırdık.