Markalar İçin Sevgililer Günü Stratejisi Oluşturma

Özel günlerde markalar genelde bir kafa karışıklığı yaşar. Bu özel günle ilgili bir paylaşım yapılmalı mı yoksa yapılmamalı diye sorular oluşur. 

Önümüzde de tam bu kafa karışıklığının yaşanacağı bir özel gün var; Sevgililer Günü. Sevgilinizin bu konudaki fikirlerini ve beklentilerini bilirsiniz. Peki ya hedef kitlenizin…

Bu konuda kafa karışıklığınızı gidermek için Sevgililer Günü stratejilerini nasıl oluşturduğumuzu yazdık.

Öncelikle hedef kitlenizi iyi tanıyın.

Hedef kitlenizin demografik özelliklerini ve alışveriş alışkanlıklarını inceleyin. Geçmişe dönük olarak bu özel gündeki satışlarınızın etkilenip etkilenmediğine göre bir fikir edinebilirsiniz.

Bu bilgilerin dışında, hedef kitle segmentasyonu yapın. Oluşturduğunuz yeni segmentlere göre farklı reklam setleriyle denemeler yapabilirsiniz. Böylelikle riski azaltarak hangi hedef kitlenin sizin için daha iyi sonuç getirdiğini reklam dönüşlerinden analiz edebilirsiniz.

Şimdi ise sıra kampanyanın temasına geliyor. 

Potansiyel müşterilerinizle duygusal bağı yakalayabilmek için bir tema belirleyin. Bu temayı mümkün olduğunca kısa, akılda kalıcı ve alışverişi tetikleyecek şekilde kurgulayabilirsiniz. Örneğin ‘’Aşkını Göster’’, ‘’Sevgiyi Paylaş’’, ‘’Kalpten Gelen’’ vs.

Reklam stratejisi sosyal medya içeriklerinden bağımsız olamaz tabii. Sosyal medya içeriklerinizde de bu kampanyayı destekleyecek şekilde ilgi çekici, romantik temalar belirleyebilirsiniz. Unutmayın, kampanyanızla içerikleriniz aynı çizgide olmalı.

Web sitenizi hazırlayın.

Ana sayfanızda Sevgililer Günü temalı banner’lar kullanın. Ürünleri kategorilere ayırarak alışverişi kullanıcılar için pratik hale getirin.

Ürünlerle ilgili kafanız karışıksa, Sevgililer Günü’nde kişiselleştirilmiş hediyelerin daha çok tercih edildiğini unutmayın. Örneğin hediye kutuları, kişisel isim yazılı ürünler veya fotoğraf eklenebilen hediyeler…

Influencer’ların gücünden yararlanmanız kampanyanızın duyurulması ve yayılmasında oldukça etkili olacaktır. Mikro ve makro influencer’larla iş birliği yaparak özel indirim kodları dağıtabilirsiniz.

En önemli detayı da atlamayalım.

Teslimat süresi kritik bir rol oynuyor bu günde. Özel bir gün olduğu için hızlı teslimat seçenekleri sizi rakiplerinizden ayıran en önemli kriter olacaktır. 

Son dakikacıları yakalayın. Aynı gün teslimat seçenekleri, indirimin bitişi için geri sayım araçları, sınırlı sayıda olduğu belirtilen indirim türleriyle bu kişileri yakalayabilirsiniz.

Markanızın çiftlerin arasının açılmasına neden olmasını istemezsiniz değil mi?

Melisa Ferah | Sosyal Medya Uzmanı 

Yorum Bırakın