TikTok’ta Neden Var Olmalısınız?

Son dönemlerin en popüler mecrası olarak karşımıza çıkan Tiktok, Z kuşağı tarafından kullanılan, yalnızca bağımlılık yapan bir kaydırma aracı değil; viral olmak için en fazla fırsata sahip olunan sosyal medya platformu.

TikTok’un Instagram’a benzer bir platform olduğu söylenebilir ancak bu mecrada paylaşımlar sadece videolar üzerinden gerçekleşiyor. Kullanıcı sayısını her geçen gün artıran TikTok, kişisel hesapların yanı sıra markaların da konumlanacağı bir mecraya dönüşüyor diyebiliriz

Peki, TikTok İşletmeler İçin de Kullanılabilir mi?

– Kısa cevap olarak evet diyebiliriz.

– Ancak, kesinlikle her işletme için uygun denilemez.

– TikTok mecrasına girmeniz gerektiğini gösteren birkaç sinyal:

– 16-30 yaş grubu arasındaki hedef kitlenin karşısına çıkmak hedefinizse,

– İşletmenizin/markanızın farkındalığını daha genç bir kitleye ulaştırmak istiyorsanız,

– Ürünlerinizi/hizmetlerinizi kolayca bir videoda sergileyebilecekseniz,

– Marka içeriklerinizi rahatça paylaşabilecekseniz,

– Yeni bir şey denemeye açıksanız,

İçerik ve platformla denemeler yapmak için zaman harcamaktan çekinmiyorsanız TikTok’ta işletmenize bir yer edinin.

Ne de olsa TikTok bilindiği üzere kurumsallığın yansıtıldığı, ciddiyetin hakim olduğu bir platform değil. Bu nedenle, TikTok’ta eğlenceli ve neşeli içerikler yayınlayan ve trendleri takip eden işletmeler/markalar en çok gelişenler olarak karşımıza çıkıyor.

TikTok’ta İşletmenizi Tanıtmanızı Sağlayacak Dört İçerik Türü

Videoların Tiktok’un değerlisi olduğundan bahsettik. Ancak, paylaştığınız videoların nasıl yapılması gerektiği ve içerik için başka hangi kaynakları kullanabileceğiniz söz konusu olduğunda, ele alınması gereken daha fazla şey var.

1. Ekipçe Oluşturulan İçerikler

İşletmenizin TikTok’ta paylaşması gereken en iyi içerik türlerinden biri, sizin ve ekibinizin oluşturacağı videolar.

İşte işletmeniz/markanız için sevimli ve paylaşılabilir bir TikTok videosunun içermesi gerekenler:

Gerçekçilik: Çoğu kullanıcı, telefonlarıyla doğal ışık altında videolar çeker. İçeriğinizde aynı yaklaşımı benimseyin.

Ekran Önünde Olmak: Videolarda kişilerin ekran önünde olması, hedef kitle ile etkileşim kurulmasına olanak sağlar. Kullanıcılar nesneleri izlemek değil; insanları izlemek istiyorlar. Bu nedenle, ekran önüne geçin.

– Kullanılan Elementler: Videolarınıza hayvanlar, çocuklar ve yiyecekler gibi popüler kitlelerin ilgisini çekecek öğeler ekleyin.

– Mizah: Kullanıcılar gerginlikten kaçmak için TikTok’a akın ediyor, o yüzden içeriklerinizde mizaha yer verin ve insanları gülümseten videolar yayınlayın.

İlişkilendirilebilirlik: Kullanıcılar, anladıkları ve ilişki kurabilecekleri içeriği izliyor, paylaşıyor ve beğeniyor. İçeriklerinizi geleneksel reklamcılıktaki gibi sunmayın.

– Akımlar: Kullanıcılar sosyal medya akımlarına katılmayı seviyor. TikTok kullanıcılarının eğlenceye katılmak isteyecekleri akımlar üretmeye çalışın.

Videolarınızın nihai amacı, işletme/markanızı viral hale getirmek. Ancak, bunu söylemek yapmaktan elbette kolay. Yukarıdaki özelliklerden ne kadar çok yararlanırsanız, katılımı artırma olasılığınız da o kadar artar.

2. Kullanıcıların Oluşturduğu İçerikler

Siz video içeriği oluşturup paylaştıkça ve takipçilerinizi artırdıkça, kitlenizin üyelerinin sizinle etkileşim kurma olasılığı artar. Kullanıcılar videolarınızı (özellikle komik veya sıra dışı olanları) yeniden oluşturabilir, ürünlerinizi videolarda kullanabilir, videolarınıza verilen yanıtları kaydedebilir veya videolarınızla “düet” yapabilirler. Üretilen bu içerikler, kitlenizle etkileşim kurmak ve hesabınızda ek içerikler paylaşmak için harika bir fırsat.

Ayrıca her gün milyonlarca kullanıcı tarafından kaç videonun yayınlandığını düşünün. Siz TikTok’a katılmadan önce işletmenizin veya ilgili ürünlerinizin kullanılmış veya bahsedilmiş olma ihtimali mevcut. Bu videoları arayın ve bunlarla etkileşim kurun. Kullanıcı tarafından oluşturulan içeriği bulmanın harika bir yolu, şirketiniz, sektörünüz veya ürününüzle ilgili hashtag’leri aramaktır.

3. Reklamlar

TikTok 2020’nin ortası itibariyle, TikTok For Business adlı yeni reklam platformunu resmen başlattı. TikTok For Business, işletme hesapları için pazarlama merkezi görevi görüyor. Bu gelişme, TikTok’un iş yanlısı olduğunu gösteren bir başka araç. Kullanabileceğiniz farklı reklam türleri şunlardır:

TopView: Kullanıcının uygulamayı ilk açtığında gördüğü reklam.

– Infeed Videoları: Kullanıcı içeriğinde görünen reklam türü. Bu reklamlar; tıklamaları, web trafiğini ve indirmeleri artırmanıza yardımcı olabilir.

– Brand Takeovers: Markaların web sayfalarına bağlanan veya hashtag akımlarını teşvik eden resimler, GIF’ler ve videolar oluşturmasına olanak tanır. Bu reklam seçeneği, marka bilinirliğini artırmak için var.

– Hashtag Akımları: Katılımı ve farkındalığı artırmak için oluşturduğunuz markalı hashtag’leri tanıtma şansı verir.

– Branded Effects: Bir işletmenin, bir videonun ön planına veya arka planına yerleştirebileceği marka bilinci oluşturma yöntemi. Bu içerikler genellikle bir marka veya logo gibi popüler ögeler içerir.

4. Influencer Tarafından Oluşturulan İçerik

Influencer pazarlama yönteminin diğer platformlardaki başarısını deneyimlemiş olabilirsiniz. Inluencer pazarlama, söz konusu TikTok olduğunda da aktif şekilde kullanılıyor ve başarı elde ediyor. 

Tiktok’ta İş Birliği Gerçekleştiren Influencer Kategorileri:

– Çok sayıda takipçisi olan veya yüksek katılımlı izleyici kitlesi olan influencerlar

– Kendi markanıza benzer markalar veya ürünlerle çalışmış olan influencerlar

– Sektörünüzdeki aktif influencerlar (güzellik, fitness, yaşam tarzı vb. gibi)

Kiminle çalıştığınız konusunda stratejik yaklaşmak gerekir. TikTok içerik açısından özgürlükçü bir platform olsa da kullanıcılar paylaştıklarınızı hatırlayacaktır, bu nedenle verdiğiniz kararlardan emin olun.

Dwt Mandalina | Meltem Kaysı | Sosyal Medya Uzmanı

Yorum Bırakın