DWT Mandalina Reklam Ajansı - Ankara    

Tüketiciyi Odağına Alan: Kişiselleştirilmiş Pazarlama

Dijital teknolojilerin hayatımıza girişiyle birlikte değişen alışkanlıklar, alışveriş deneyimleri, tüketici beklentileri pazarlamacıların stratejilerinde de farklılaşma çabalarının artmasına neden oldu. Gün içerisinde her kanaldan yoğun bir reklam faaliyeti ile karşı karşıya gelen tüketicilerin dikkatini çekmek ve başarılı bir alışveriş deneyimi sağlamak da bu noktada kritik bir önem taşımaya başladı. 

Tüketiciyi doğru yer ve zamanda yakalamak, sunduğu kişisel bilgilere karşılık özelleştirilmiş fırsatlarla benzeriz ve kusursuz alışveriş deneyimleri yaratmak pazarlamacıların müşteri ile kuracağı ilişkiyi güçlendiren etmenler olarak ön sıralara taşındı. Tüketiciyi alışveriş deneyimi sırasında göz atma faaliyetinden satın almaya itecek en güçlü stratejilerden biri olan kişiselleştirilmiş pazarlama ise tüm bu beklentilerin karşılanmasında uygulanacak en doğru prensipleri bir araya getiriyor. Markaların başarı yolculuğunda adımlarını güçlendiren, tüketicinin bağ kurabilmesini kolaylaştıran marka sadakatine yatırım yapan, gelişmiş müşteri deneyimi yaratan kişiselleştirilmiş pazarlamayı bu içeriğimizde değerlendirdik:

Kişiselleştirilmiş Pazarlama Markaya Ne Vadeder?

Kişiselleştirilmiş pazarlama en basit tanımıyla markaların veri toplama ve dijital teknolojilerin desteği ile tüketicileri analiz ederek kişiselleştirilmiş içerik ve kampanya sunma prensipleri ile hareket ettiği bir pazarlama stratejisidir. Kişiselleştirilmiş pazarlamanın başarı ile sürdürülmesi, hedef kitleyi oluşturan tüketici grubunun ne kadar iyi tanındığına bağlıdır. Bu noktada ilk ve en önemli adım olarak da veri toplama faaliyeti görülmektedir. Anketler, e-mail listeleri gibi yöntemlerle müşteri profili net olarak tanımlandıktan sonra hedef kitlenin hangi fırsatlar ile yakalanabileceği ve sunulacak kampanyaların ne yönde kişiselleştirileceği adımlarına geçilir. Tüm bu adımları uygulayan ve kişiselleştirilmiş pazarlamaya başvuran markaları bekleyen fırsatlar nelerdir? 

Hedef Kitle Özelliklerinin Detaylı Analizi: Pazarlama faaliyetlerinin başarıya ulaşabilmesi için iletişim kurularak seslenilecek hedef kitlenin temel özelliklerini, alışkanlıklarını ve tercihlerini bilmek ve tanımlamak oldukça önemlidir. Dijital teknolojiler, web sitesi yazılımları, izleme çerezleri ve çevrimiçi uygulamalarla desteklenen kişiselleştirilmiş pazarlama, hedef kitlenizin konumunu belirlemenize, daha önceki alışveriş deneyimlerini kaydedebilmenize, ilgi alanlarını ve beğenilerini keşfedebilmenize ve böylece en doğru analizleri yaparak ürün ve hizmetinizle ilgilenebileceği en özel ve kişisel deneyimi yaratabilmenize olanak tanır. 

Müşterilerinin Beklentilerine Cevap Veren Marka İmajı: Teknolojinin hayatımızda her gün daha fazla yer kaplaması ve online platformların gittikçe yükselerek yaygınlaşması müşteri beklentilerinin de değişmesi ile sonuçlandı. Müşterilerin markalardan beklentisi artık pazarlamanın kişiselleştirilmesi olarak görülmektedir. Kendini özel ve benzersiz hissetmek, müşterinin satın alma faaliyetlerinde önemli kriterlerin başında geliyor. Müşterilerin bilgilerine ulaşarak hedef kitlenin hangi kanallarda aktif yer aldığını doğru tespit eden ve bu mecrada en doğru zamanda kişiselleştirilmiş bir kampanya ile müşterinin karşısına çıkan markalar, başarıya ulaşabiliyor. Müşterilerini özel hissettirecek fırsatlar sunan güçlü bir marka imajına sahip oluyor. 

Güven Veren Müşteri Deneyimi: Tüketiciler kendisini özel hissedeceği kampanyalar sunan, tutarlılıkla yaklaşan, ilgisini çekmeyi başarabilen markaların taleplerine cevap vermeye eğilimlidir. Bu markalarla kişisel bilgilerini çok düşünmeden paylaşırlar çünkü beklentilerini karşılayacak fırsatları markanın sunacağına emin olurlar. Kişisel bilgilerinin saklanacağından emin olarak kendisine fayda sağlayacak bir faaliyetle sonuçlanacağının güvenini taşırlar. Bu da marka ile tüketicinin güvenli bir bağ kurabilmesine imkan tanır.

Marka Sadakatini Güçlendirme Fırsatı: Hedef kitle, marka tarafından kişiselleştirilmiş e-mail, mesaj, kampanya, video, ürün önerileri gibi pazarlama faaliyetleri ile beslendiğinde tüketici ve marka arasındaki bağlılığın artırılması sağlanır, marka sadakati güçlendirilir. 

Kişiselleştirilmiş Pazarlamada Hangi Kampanyaları Kullanabilirsiniz?

Kayıt Formu ile Veri Toplama:

E-posta pazarlamasında kişiselleştirilmiş bir deneyim yaratmanın hedef kitlenin ilgisini çekmek için oldukça önemli olduğu artık tüm markaların bildiği ve kabul ettiği bir gerçek. Markanızın ürün ya da hizmeti ile ilgilenecek hedef kitleye dair bilgiler elde etmek ve demografik bilgilerinden ilgi alanlarına kadar çeşitli veriler toplamak için kayıt formu oluşturmak müşterileri yakalayabilmenin anahtarı olarak görülür. E-posta operasyonlarını oluştururken markalar, toplanan bu veriler doğrultusunda hedef kitlesinin ilgi alanlarına özel kişiselleştirilmiş mailler aracılığı ile tüketiciyi markasına çekmeyi başarabilir. 

Öneri ile Yönlendirme Taktiği:

En son incelenen ürünler, en son göz atılan videolar gibi veriler üzerinden analizler oluşturularak hedef kitleye benzer öneriler sunabilir, değerlendirme ve puanlama araçlarını bir veri kaynağı olarak yönlendirme yapılması konusunda avantaja çevirebilirsiniz. Öneri sunma yöntemini ustalıkla sürdüren bir marka örneği olarak Netflix, geçmiş görüntülemelerden yola çıkarak ayrıca beğenebilirsiniz başlığı altında önerileri sıralayarak kişiselleştirilmiş bir izleme deneyimi sunuyor. Yalnızca isim önerisi olarak değil, sunduğu görselleri de kişisel beğenileriniz odağında değiştirerek karşınıza çıkarıyor. Topladığı verilerle her profil için farklı görünüm kombinasyonları yaratarak kullanıcıyı kişiselleştirilmiş pazarlama ile markaya çekiyor. Bu taktiği uygulayan en başarılı markalardan bir diğeri de Spotify. Kişiselleştirilmiş pazarlamaya yatırım yapan marka her kullanıcı için hazırladığı özel çalma listeleri ile kullanıcılarla bağ kurabilmeyi başardı, sosyal medyada en çok paylaşılan markalar arasında yerini aldı. 

Sosyal Medya Pazarlaması:

Müşteri verilerini toplamak ve kullanıcıya kişisel çevrimiçi konuşma deneyimi yaratarak müşteri memnuniyetini sağlamak açısından sosyal medya platformları en avantajlı mecralar olarak öne çıkıyor. Markalar, kişiselleştirilmiş mesajları sosyal medya aracılığı ile hedef kitleye ileterek aldıkları her bir cevabı veriye dönüştürmeyi başarıyor. 

Özelleştirilmiş Videolar:

Sosyal medya platformları günümüzde herkes için olmazsa olmaz en temel alışkanlıklardan biri olarak hayatımıza yerleşti. Kişisel deneyimlerin paylaşıldığı sosyal medya kanallarında müşterilere tam da istedikleri olan özel hissettirme duygusunu yaşatmak için kişiye özel hazırlanmış videolar en güçlü araçlardan biri oluyor. Yemeksepeti’nin doğum günlerinde kullanıcılarına kendi adlarına özel hazırlanmış video sunması, Facebook’un hatırlamak isteyeceğin anılar var önerileri ile kullanıcıya değer yaratan içerik geliştirmesi gibi yaklaşımlar, hedef kitleyi sosyal medya hesaplarından bu çalışmaları paylaşmaya teşvik etmekte, etkileşim oranını güçlendirmektedir. 

Dönüşümleri artırarak etkileşim sağlanmasına olanak tanıyan, marka ile kullanıcı arasındaki bağı kuvvetlendirerek marka sadakatinin oturmasına yardımcı olan, yalnızca marka sadakati yaratmakla kalmayıp satışların artmasını destekleyen kişiselleştirilmiş pazarlama, doğru adımlarla ilerlenmesi ve profesyonel bir bakış açısı ile sürdürülmesi gereken strateji olarak uzun bir süreci gerekli kılar. Kişiselleştirilmiş pazarlama ile hedef kitlenizin ilgisini çeken bir marka olma yolunda ilk adımlarınızı atmak ve iletişim çalışmalarında profesyonel bir hizmet ile destek almak isterseniz bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Dwt Mandalina / Dilşat İldiz / Reklam Yazarı

Yorum Bırakın