Geleceğin Kuşağı Z, Pandemiden Nasıl Etkilendi?

Beş on yıl önce reklam ve pazarlama dünyasının odağında yer alan, üzerine araştırmalar yapılan, bağlılıkları için bütçe, zaman ve diğer kaynakların ayrıldığı y kuşağı yerini z kuşağına bırakıyor. 

Yeni araştırmalarla özelliklerini öğrendiğimiz, gözlemlediğimiz z kuşağı büyük bir toplumsal dönüm noktasını bizimle yaşadı. 

Peki, bu kırılım onların üzerinde ne gibi etkiler oluşturdu, hali hazırda z kuşağını odağına alan markalar bu değişimlere nasıl yanıt verebilir?

Yaşları 13-23 arasında değişen z kuşağı üyeleri ile birlikte yapılan ve hazırlanan yeni bir rapor, gençlerin en kaygılı kuşağı oluşturduğunu gösteriyor.

Kendilerini ifade ediş şekillerinden, fiziksel görünümlerine kadar pek çok konuda endişe duyan bu kuşak; pandemi sürecinde yaşadıkları rutin değişikliklerine iyi ayak uyduruyor gibi görünseler de kaygı oranlarında artış olduğu aşikar. Örgün eğitime ara verilmiş olması, yaşıtları ile sosyalleşme olanağının kısıtlanması, dünyanın geleceği konusundaki belirsizlikler vb. birçok unsur kaygı oranın artmasına neden oluyor.

Özgürlükçü, yenilikçi ve bağımsızlıktan hoşlanan bu nesil kısıtlamaların içinde yaşarken; en çok da anlaşılmaya ihtiyaç duyuyor. Markaların bu anlamda empati yeteneğini geliştirmesi, psikolojik ve toplum psikolojisini odağına alan araştırmalarla desteklenmiş mesajları kurgulaması, pazarlama karmalarına kaliteyi dahil etmesi, kaygılara her anlamda ve her alanda yanıt vermesi avantaj sağlayacaktır. İletişim veya satış modellerindeki kısıtlama, koşul, ön şartlar gibi dinamiklerin yerini kolaylaştırıcı, davet eden dinamiklerin alması da bir başka alternatif olacaktır. Basit bir örnek vermek gerekirse; tek bir indirim seçeneği yerine bu kitlenin kendini rahat hissetmesi, seçebilmesi ve psikolojik olarak markanın alanında güven, konfor bulabilmesi için indirim alternatifleri aynı anda sunulabilir. %40 indirim tek seçenek olmaktan çıkıp %40 indirim, 3 al 2 öde, 2. yarı fiyatına gibi farklı seçenekler haline getirilebilir. 

Elbette yukarıda verilen tek bir örnek ve B2C markalara uygun, ancak sizin daha farklı ihtiyaçlarınız varsa ve Z kuşağını hedeflemek istiyorsanız danışmanlığımız için bize ulaşabilirsiniz. Toplumsal kırılımlarla değişen hedef kuşağınızı analiz ederek pazarlama ve iletişim modellerine bilginin yanı sıra yaratıcılığı da dahil ederek başarılı sonuçlar almanıza katkı sunabiliriz.

Dwt Mandalina / Ayşegül Baysal / Dijital Stratejist

Yorum Bırakın