Çalışan Bağlılığını Artıran; İşveren Markası Olmak!

Günümüzün güçlü markaları; dış iletişimde olduğu kadar iç iletişimde de faaliyet alanlarını geniş tutması ve işveren markası perspektifine sahip olması ile dikkat çekiyor. Tercih edilen şirket olmak, çalışan bağlılığını oluşturarak sürdürülebilir kılmak, motivasyonu yüksek çalışanlarla birlikte yol almak için takdir ve teşekkür kültürünü benimseyen faaliyetler sunmak,  ilk adımlardan birini oluşturuyor.

Başarı oranını sadece müşteri odağında ölçümlemeyen, önce çalışanlarını odağına alan şirketler, güçlü bir marka imajına sahip olmayı başarabiliyor. İç hedef kitleyi oluşturan çalışanlarla bağ kurmak, aidiyet duygusunu beslemek, motivasyon sağlamakla birlikte potansiyel hedef kitle için de markayı bir cazibe noktası haline getirerek söz konusu şirketin çatısı altında yer alma isteği uyandırmak; işveren markası kimliğinin temel yapı taşlarını oluşturuyor. Çalışanlarının gelişimini destekleyen, sunduğu vaat ve değerlerle çalışanları ile bağ kurabilen işveren markası için iç iletişimde hangi adımlar izlenmelidir, bu içeriğimizde sizin için sıraladık:

Çalışanların Tercihi; Kişisel Gelişimlerini Destekleyen Şirketler

Modern çağın hızla değişen koşulları, bireyler üzerinde her alanda bilgi sahibi olma, fark yaratan özelliklerle donanım oluşturma, yetkinlik alanlarını geliştirme isteği oluşturuyor. Çalışanlar için de bu durum, yalnızca bir iş sahibi olmaktan öte kendine yatırım yapan şirketlerle birlikte çalışma isteği olarak ortaya çıkıyor. Kişisel donanımını destekleyen eğitimler, yeni uzmanlık alanı edinme imkanı sağlayan seminerler ve sertifika programları, motivasyonu artıran ödüller gibi vaatler; çalışanların bağlılığını artırıyor.

Bir eBay markası olan GittiGidiyor, çalışanlarının kariyer gelişimlerine yatırım yapan işveren markalarından biri. Düzenli olarak eBay aracılığıyla sağlanan uzman eğitmenler tarafından, çalışanlarına Koçluk ve Liderlik Eğitimi sunan GittiGidiyor; ekip yönetimi, koçluk, verimli zaman yönetimi gibi yetkinliklerin kazanılmasına destek oluyor. Gerçekleştirdiği eğitimler sonucunda da yönetici pozisyonuna ulaşan çalışanlarını eBay’in Kaliforniya kampüsündeki uzun dönemli liderlik programlarına göndererek hem kişisel hem de kariyer planlamaları açısından gelişim gösterilmesini amaçlıyor.

Takdir Kültürü; Aidiyet Duygusunu Besliyor

Çalışan bağlılığını oluşturmak kadar sürdürmek de bir o kadar önem taşıyan konulardan biri. Çalışma ortamındaki verimliliğin ve sürdürülebilir faaliyetlerin merkezinde; takdir ve teşekkür kültürü yer alıyor. İç iletişiminde çalışanına takdir kültürünü yansıtan faaliyetler sunan şirket profilleri; işveren markası kimliğine sahip olmayı başarabiliyor. Çalışanların fikirlerini alan, sesine kulak veren markalar, bu kimliği devam ettirenler arasına katılabiliyor. 

Şirket değerlerinin benimsenmesine ve içselleştirilmesine önem veren işveren markalarından biri olan Coca-Cola; her yıl performansı yüksek çalışanlarını takdir ederek ödüllendirdiği Değerler Şampiyonu ödülünü sunuyor. Şirketin; liderlik, iş birliği, tutku, çeşitlilik, sorumluluk, dürüstlük gibi değerlerini yansıtan kişilerin seçildiği Değerler Şampiyonu uygulaması ile çalışanların aidiyet duygusunu artırmak ve geliştirmek amaçlanıyor.

Anında takdir konusuna verdiği önemle dikkat çeken Microsoft Türkiye ise bünyesindeki yöneticileri; performans ölçümü ve değerlendirme sonucunda, sorumlu olduğu ekibe ve diğer ekiplerdeki çalışanlara da takdir amaçlı olarak hediye kartları vermekle görevlendiriyor. Çalışanlar bu hediye kartlarını sevdikleriyle akşam yemeğinde ya da sosyal aktivite etkinlikleri gibi alanlarda kullanabiliyorlar. 

Çalışan Deneyimi Yaratmak Önem Kazanıyor

Mesai saatleri içerisinde yalnızca günlük görevlerini yerine getirmek üzerine kurgulanmış bir iş yaşamı hem çalışan hem de işveren için verimsiz sonuçlar elde edilmesine ve başarı ivmesinin düşmesine neden oluyor. Çalışanlarda ait olduğu şirkete değer kazandırma, katkı sağlama gibi istek oluşturmanın yolu da çalışan deneyimi yaratmaktan geçiyor. 

Çalışanların, yer aldıkları projelere kendi fikir, öneri ve stratejileri ile dahil olmasına teşvik etmek, katkı sağlamalarına izin vermek; sorumluluk duygusu ile birlikte çalışan deneyiminin gelişmesine yardımcı oluyor. Bu nedenle hem yüz yüze iletişimde hem de dijital platformlarda çalışanların fikirlerini paylaşmalarına fırsat tanımak, günümüz koşullarındaki iş yaşamında önem kazanan değerlerden biri oluyor. 

Güçlü bir marka imajının ve sürdürülebilir işveren markası kimliğinin yaratılması için hedef kitlenin analiz edilmesi, ihtiyaçların açığa çıkarılması ve doğru stratejiler doğrultusunda uzun soluklu bir yol haritası belirlenmelidir. İşveren markası imajı ile yola çıkmak ve daima tercih edilen bir şirket vizyonuna sahip olmak için iletişim süreçlerinde profesyonel bir hizmet almak isterseniz bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Dwt Mandalina / Dilşat İldiz / Reklam Yazarı

Yorum Bırakın