Marka Yöneticileri Çözüm Ortaklarıyla Nasıl Verimli İletişim Kurabilir?

Başarılı iletişim planlarının hayata geçebilmesi için yaratıcı çözüm ortakları ile marka yöneticilerinin arasında güçlü ve çözüm odaklı bir diyalogun gelişmesi önemlidir. Marka tarafının kendi niteliklerini ajans, prodüksiyon, medya planlama ekiplerine efektif şekilde anlatabilmesi ve şirket içi analizlerini yaparak bilgilerini çözüm ortaklarıyla paylaşması iyi bir iş birliği için kıymetlidir. 

Bir markanın kurulduğu ilk günden gelecek hedeflerine kadar pek çok süreçte kapsamlı ve sayısız bilgi bulunur. Çözüm ortaklarınıza vermeniz gereken bilgileri genel bir çerçevede sıralayacak olursak;

İşletme İçi Koşulları Analiz Edin

Markanızın hedeflerini iş ortaklarınıza anlatmak için ilk adımda; Neredeyiz? sorusunu sormalısınız. Bu soru kapsamlı bir mevcut durum analizi yapmanızı sağlayacak, çözüm ortaklarınıza iyi bir başlangıç yapma fırsatı verecektir. Mevcut durum analizinde esas olarak şu değerlendirmeleri yapmalısınız;

  • İşletmenin görevlerini, yetkilerini, performansını, sorunlarını, potansiyelini, kurumsal kültürünü, insan kaynaklarını, teknolojik düzeyini vb. analiz edin.
  • Dış koşulların ve işletmenin faaliyet gösterdiği ekosistemin olumlu- olumsuz yanlarını inceleyerek çevresel analizi tamamlayın.
  • İşletmenin gelecekte karşılaşabileceği sorun ve fırsatları değerlendirin.

Elinizdeki Bilgileri Karşılaştırın

İşletme içi koşulların değerlendirmesini tamamladıktan sonra elde ettiğiniz bilgileri anlamlı standartlarla karşılaştırmalısınız. Rekabet avantajlarını belirlemek için rakiplerinizi değerlendirmelisiniz. Mevcut veya potansiyel rakiplerinizin yeteneklerini göz önünde bulundurarak iyi yaptıkları ve gelecekte iyi yapabilecekleri unsurları belirlemelisiniz. Sektörünüze ait dinamikleri en iyi siz bildiğiniz için bu konuda çözüm ortaklarınıza rehberlik etmelisiniz.

Senaryoları Geliştirin

Yaptığınız değerlendirmelerin ışığında gelecekte neler olabileceğine dair alternatif senaryolar geliştirmelisiniz. Bu senaryolar olumlu ve olumsuz olmak üzere ikiye ayrılmalı, çözüm ortaklarınıza sektörünüze dair olası durumlar hakkında fikir vermelidir. Geliştireceğiniz senaryolar, sizin de güçlü ve zayıf yönlerinizi görmenize yardımcı olarak kriz planları oluşturmanızı sağlayacaktır.

Hedeflerinize Yönelip Geliştirin

İzlenmesi zor hedeflerden sıyrılarak çözüm ortaklarınıza ana hedeflerinizi tutarlı ve açık şekilde aktarmalısınız. Hedeflerinizi sağlıklı şekilde belirlemek için başlıklara ayırmak iyi bir fikir olabilir, bu sayede çözüm ortaklarınıza hangi kategorideki hedefleri aktarmanız gerektiği konusunda netlik sağlayabilirsiniz.

Esas olarak yukarıdaki maddelerin analiz ve değerlendirmesi konusunda çalışmanız çözüm ortaklarınız için kolaylaştırıcı olacak, zaman ve maliyet konusunda markanıza verimlilik sağlayacaktır. 

Dwt Mandalina / Nurettin YAY / Ajans Başkanı

Yorum Bırakın