Ana Sayfa Blog Sosyal Medya

Sosyal Medya Pazarlama Trendi: Instagrammer’lar!

Sosyal Medya Pazarlama Trendi: Instagrammer’lar!

Dijital anlamda kitleleri etkilemek söz konusu olunca en son trendleri mutlaka bilmek ve onları doğru bir şekilde kullanmak hepimizin hemfikir olduğu bir konu. Potansiyel müşterilerinizin karşısına Instagram’da daha farklı bir kanal*dan çıkmaya ne dersiniz? Onlara, doğru yerde, doğru zamanda ve de onları rahatsız etmeden, tam da ilgi alanlarında seslenebilmekten bahsediyoruz. Hem de daha yaratıcı işler çıkartarak! Nasıl mı?

Gran Canaria, Spain - December 13, 2015: Woman watching Instagram news from RossHelen account with new iPhone 6s Space Gray on the blurred sea background. iPhone 6 was created and developed by the Apple inc. Instagram is a popular online social networking service. RossHelen is famous travel stock photographers

2016’nın pazarlama dünyasına ve Instagram’a kattığı en önemli trenlerinden birisi popüler Instagram hesaplarıdır. Aslında olayın özü, dijital çağda kitleleri etkilemenin son trend yolu, Influencer Marketing’in ta kendisi!

Bu, “Youtube, Facebook, Snapchat, Periscope, Instagram gibi sosyal medya mecralarında takipçisi yüksek olan güvenilir kişilerin içerik yoluyla bir ürün ya da marka hakkında deneyimlerini takipçisine aktarması“ demek. Üstelik bunu hem takipçisini en rahatsız etmeyecek halde hem de onların ilgisini çekebilecek yaratıcılıkta yapabiliyorlar!

Müşterileriniz ya da potansiyel müşterilerinizin gözünde güvenilirliğinizi arttırabileceğiniz fikrini düşünün. Bu kulağa gerçekten de iyi geliyor, değil mi?

4

Kimilerine abartılı gelebilir ama bunu biraz da televizyona reklam vermeye benzetebiliriz. Halk arasında tanınan, güvenilir ve ünlü kişilerin markanız veya ürününüz hakkındaki bir deneyimini, bazen eğlenceli bir dille, bazen şarkılı, türkülü ve bazen de duygusal bir şekilde paylaşımını, reklamları bir düşünün. Marka için burada önemli olan; hangi ünlü kişinin markasına daha uygun bir yüz olduğunu, kimin markanın hedef kitlesine en iyi ve en doğru şekilde uyduğunu bulmak!

İşte tam olarak bahsettiğimiz şey de bu: Yani Instagrammer’lar. Burada fark edilmesi gereken, artık şarkıcı veya futbolcular dışında da çokça takip edilen, belli bir izleyici ve takipçi kitlesi olan ve adı Instagrammer olan ünlüler. Artık geriye yapılması gereken tek şey; markanız ve ürününüz için kimin daha uygun olduğu, kimin hedef kitlenize daha yakın olduğu, kimin daha yaratıcı olabileceğini bulmak ve tabii ki doğru içeriği oluşturmaktan başkası değil.

3

2015’in sonuna doğru yapılan bir Forrester araştırmasına gore; Instagram’daki marka erişimleri ve etkileşimlerinin Facebook’tan 60 kat, Twitter’dan ise 120 kat daha fazla olduğunu ortaya koymuş olduğu bilgisini de paylaşalım.

Hangi sektörden olursanız olun, markanız veya ürünlerinizi size ve kitlenize uygun bir Instagrammer’ın içeriklerine yerleştirmenin tam sırası! Ancak bunu iyi bir ileitişim uzmanıyla yapmanın, marka ve ürününüze sağlayacağı katkıyı da hatırlamakta fayda var. 🙂