Ana Sayfa Blog Digital Sosyal Medya Workshop

Sosyal Medya ve Dijital Reklam

Sosyal Medya ve Dijital Reklam

Ajans içerisinde her arkadaşımızın bir diğerinin işi ile ilgili konular hakkında fikir sahibi olması ve merak ettiklerini öğrenmesi için bildiğiniz gibi Mandalina’da belirli aralıkla workshoplar düzenliyoruz.

Bu hafta da herkesin bir şekilde hayatına dokunan sosyal medya ve reklam üzerine hazırlamış olduğumuz ‘Yeni Medya ve Dijital Reklam’ başlıklı sunumumuzun içeriğini sizlerle de paylaşmak istedik.

Neden Dijital Reklam?

1)Doğru Hedef Kitle

Bir Dijital Reklam yayınladığınızda, reklamınızı görecek hedef kitleleri konum, yaş, ilgi alanları ve diğer özelliklere göre seçersiniz. Bu sayede siz nasıl insanlara erişmek istediğinizi seçersiniz ve reklamlarınızın o kişiler tarafından görüntülenmesini sağlarsınız.

2) Aktif ve Etkileşimde Oldukları Yerde

İnsanlar telefon ve tabletlerini keşfetmek, iletişime geçmek ve alışveriş yapmak için her zamankinden fazla kullanıyor.

2016 verilerine göre;

  • 7.395 Milyar olan Dünya nüfusundan internete bağlanan insan sayısı 3.419 milyar.
  • Dünyada, sosyal medyayı aktif olarak kullanan kişi sayısı 2.307 milyar.

3)Gerçek Sonuçlar

Diğital reklamlar aracılığıyla reklamlarınızın performansından ve bütçenizin nasıl harcandığından aktif olarak haberdar olabilirsiniz.

Önerilen Dijital Reklam Mecraları

Facebook Site ve Mobil

Facebook Reklamların Amacı;

  • Bilinirlik
  • İlgi
  • Dönüşüm

Instagram Mobil

Instagram, işletmelerin hikayelerini görsel bir ortamda paylaşmasına yardımcı olur.

Twitter

Twitter Reklamlarının Amacı

  • Kullanıcıları internet sitesine çekmek
  • Tweet etkileşimi
  • Video tanıtımı
  • Uygulama tanıtımı
  • Hesap tanıtımı

 

Google Adwords

1) Arama Sonuçlarına Göre Adwords (Anahtar Kelime)

Ziyaret yoksa ödeme de yok!

Google AdWords’de yalnızca kullanıcılar reklamı tıklayıp web sitesini ziyaret ettiğinde veya işletmeyi aradığında ödeme yapılır. Diğer bir deyişle, reklam işe yaradığında ücret ödenir.

2) Google Görüntülü Reklam Ağı

Reklam göstermek üzere Google ile iş ortaklığı yapan 2 milyonun üzerinde site, video ve mobil uygulamadan oluşan Google Görüntülü Reklam Ağı’nda görüntülenen reklamlardır.

Görsel , html 5 (animasyon) ya da video formatında reklam yayınlanabilir.

3)Youtube Video Reklamları (Kategori)

Yaş, cinsiyet, ilgi alanları ve konuma göre işletme için doğru müşteriler hedeflenebilir.

Youtube Video reklamlarında yalnızca izleyiciler reklamla etkileşim kurduğunda

ödeme yapılır. İzleyiciler reklamı 30 saniyeden kısa sürede veya sona ermeden atlarsa hiç bir ücret ödenmez.

Viral Reklam

Viral reklam, internet üzerinde büyük çoğunlukla video yapımı olarak, e-posta yolu veya video paylaşım sitelerinde kullanıcıların ağızdan ağza yöntemi ile yaydıkları bu yüzden de viral yani virüse benzetilen kendi kendine yayılan yeni nesil bir reklam metodudur.

Viral reklamlar ikiye ayrılmaktadır:

  1. Gerçekten son kullanıcı tarafından çekilen reklamlar
  2. Reklamı yapılacak firmanın kendisi tarafından çektirilen reklamlar

 

Siz de bilgi almak istediğiniz konuları bizimle paylaşırsanız, en çok talep edilen  konularda workshop düzenleyip blogumuzda paylaşabiliriz.

 

Yazar: Gözde Akkın | Sosyal Medya Uzmanı